greentech-2019-addresses-crop-production-challenges

GreenTech 2019 richt zich op uitdagingen van gewassenteelt

Thursday, 25 April 2019

GreenTech 2019 richt zich op uitdagingen van gewassenteelt

Amsterdam, 25 april 2019 – Een van de onderdelen van GreenTech 2019 is een geheel nieuw kennisprogramma dat zal plaatsvinden op 11, 12 en 13 juni in de RAI Amsterdam. Dit programma biedt de internationale tuinbouwsector oplossingen voor optimalisering van gewassenteelt en inzicht in recente technologische innovaties.

GreenTech gaat in ruim 80 sessies in op uitdagingen waar telers over de hele wereld mee te maken krijgen. Deze sessies die worden gehouden in drie zalen, zijn ontwikkeld in nauwe samenwerking met Delphy en Wageningen University. Sjaak Bakker, Manager Business Unit Greenhouse Horticulture van Wageningen University and Research: “Tijdens GreenTech richten we ons op de ontwikkeling en toepassing van kennis en kennisuitwisseling met ondernemers. In het kader van het kennisprogramma geeft Wageningen University samen met andere belanghebbenden en GreenTech exposanten een reeks presentaties over de nieuwste ontwikkelingen in de sector omtrent optimalisering van gewasproductie. Mis deze kans om je kennis te verbeteren niet!”

Een kleine vooruitblik
GreenTech, FarmTech en Agritecture werken samen aan een kennissessie voor het segment voor verticale en overdekte landbouw. Dit is een groeimarkt in de tuinbouwsector met technisch hoogwaardige innovaties en snelle ontwikkelingen.

Vooruitlopend op de groei in de sector voor medicinale cannabis wordt ook een sessie over dit onderwerp gehouden. Medicinale cannabis is een aantrekkelijke optie voor veel producenten en investeerders. Deze sessie wordt georganiseerd samen met PhytoNext, Hoban Law Group en International Hemp Solutions.

Andere tuinbouwexperts bespreken relevante onderwerpen zoals biologische glastuinbouw, het gebruik van kunstmatige technologie voor glastuinbouw productie, autonoom glastuinbouw beheer, als ook efficiënt gebruik van water en energie, LED-verlichtingsstrategieën, de verwarming van kassen zonder fossiele energie, klimaatbeheersing, menselijk kapitaal, robotica, biologische gewassenteelt, biologisch gewasbeheer zonder chemische stoffen, en precisietuinbouw. Ga voor meer informatie over het kennisprogramma en de planning naar onze website.

greentech-2019-addresses-crop-production-challenges

Gratis inschrijven voor GreenTech tot 3 juni
Bezoekers kunnen zich tot 3 juni via de GreenTech website gratis inschrijven. Na 3 juni kost online inschrijven € 40 incl. BTW per persoon en inschrijven bij de entree € 70 incl. BTW.

Over GreenTech
GreenTech is de mondiale ontmoetingsplaats voor alle professionals in tuinbouwtechnologie. GreenTech richt zich op de beginstadia van de tuinbouwketen en op zaken die van belang zijn voor telers. Alle Nederlandse koplopers, kassenbouwers en leveranciers zullen aanwezig zijn. Vorig jaar bezochten 10.465 professionals uit 112 landen GreenTech. Ruim de helft van de bezoekers kwam van buiten Nederland en ook waren er meer bezoekers uit meer verschillende landen. Ga voor meer informatie naar www.greentech.nl of volg ons op FacebookLinkedInTwitter en YouTube.