greentech-summit-in-teken-internationaal-innovatief
Dutch Amsterdam

Eerste GreenTech Summit in het teken van internationaal en innovatief

Monday, 29 June 2015

Op dinsdag 9 juni werd voor een internationaal publiek van genodigden de allereerste GreenTech Summit gehouden in de RAI in Amsterdam. De congresdeelnemers vlogen in vanuit alle continenten en waren afkomstig uit 34 landen. Met 18 sprekers en moderators van over de hele wereld en een indrukwekkend programma met als thema “What’s next for green horticulture?” in de breakout sessies, heeft de GreenTech Summit zich bewezen als een uitstekend platform voor kennisuitwisseling met hoogstaande netwerkmogelijkheden.

Georganiseerd door GreenTech organisator RAI Amsterdam, ging de Summit van start met een warm welkom door TEDx presentator Jim Stolze en senator Loek Hermans, tevens voorzitter van de Summit commissie die over de inhoud van het programma adviseerde. Gevolgd door keynote André Kuipers, de astronaut, die inspirerende verhalen en foto's van zijn ruimtevaart deelde en tegelijkertijd de kwetsbaarheid van onze aarde onder de aandacht bracht.

Na de opening gaf Richard van Hooijdonk verbijsterend inzicht in de nieuwste trends en ontwikkelingen in de toekomst richting 2030. Hij stelde het publiek de cruciale vraag: "Bent u klaar voor de toekomst?" ingaande op onderwerpen zoals robotica, internet of things en big data.

De plenaire ochtendsessie werd afgesloten met het wetenschappelijk perspectief op disruptive technology door de heer Pekkeriet van Wageningen Universiteit (WUR) en de heer Wisse van de Technische Universiteit Delft.

Inzoomen
Na de openingssessie konden de 256 aanwezige tuinbouwprofessionals verschillende breakout sessies bijwonen bedoeld om de kennis en informatie-uitwisseling onderling te stimuleren. De primaire focus lag rond drie thema’s: Changing the game, Growing markets and Reducing resources. Deelnemers konden twee van de drie thema's bijwonen in twee sessies.

Spannende finale
Na de breakouts begeleidde Jim Stolze alle moderators tot een korte samenvatting zodat iedereen weer op de hoogte was voor de laatste keynote sprekers op het podium verschenen. Als eerste de heer Bill Watts van de Saharah Forest Project over het gebruik van zon, zout water en CO2 om herstelgroei in de woestijn te realiseren. De laatste keynote spreker de heer Joseph Simcox, de botanische ontdekkingsreiziger uit de Verenigde Staten slaagde er met zijn dynamische persoonlijkheid in om het gehele publiek te enthousiasmeren. De enorme passie in zijn verhaal en zijn revolutionaire manier van denken creëerde genoeg stof voor geanimeerde gesprekken tijdens de afsluitende netwerkborrel.

“Het is ons doel om mensen en hun ideeën bij elkaar te brengen in een persoonlijke ontmoeting of – in deze tijd steeds gebruikelijker- via het internet.” , zegt GreenTech Manager Mariska Dreschler, “We hebben buitengewoon positieve feedback ontvangen en zijn trots dat we met de Summit een inspirerende ontmoetingsplaats hebben gecreëerd die professionals stimuleert om naar de toekomst te kijken en de volgende stap te nemen.”

Live Stream
Naast de 256 deelnemers die een uitnodiging ontvingen om de GreenTech Summit persoonlijk bij te wonen, was een breder publiek aangesloten via een online live-verbinding. Thuis of op kantoor participeerden nog eens bijna 400 belangstellenden in een speciaal samengesteld live programma via internet. Deze deelnemers konden via chat en twitter ook interactie aangaan en chatten of vragen stellen, gebruik makend van #greentechrai. De live stream werd gesponsord door DLV GreenQ.

Impressie van de dag via youtube en het sociale media verslag

Sponsor waardering
De 31 belangrijke sponsoren werden bedankt voor hun support tijdens deze allereerste Summit.

De Silver Sponsors:

De Bronze Sponsors:

Op naar GreenTech Amsterdam 2016 ...
Het volgende GreenTech evenement voor tuinbouwprofessionals is de GreenTech beurs, die plaatsvindt op 14-15-16 juni 2016 in RAI Amsterdam Convention Centre. Meer informatie over zowel de top als de beurs via www.greentech.nl

Algemene informatie
Op dinsdag 9 juni 2015 verzamelden hoogwaardige sprekers en deelnemers uit de hele wereld zich in RAI Amsterdam Convention Centre voor de eerste GreenTech Summit. Industrie leiders en influencers in de tuinbouw bespraken tijdens dit exclusieve “invitation-only” congres het thema 'What’s next for Green Horticulture?'.

Over GreenTech

GreenTech is de wereldwijde ontmoetingsplaats voor professionals in de tuinbouw technologie. De volgende GreenTech beurs vindt plaats op 14-15-16 juni 2016. De GreenTech evenementen worden georganiseerd door RAI Amsterdam en vinden plaats in RAI Amsterdam Convention Centre.