Amsterdam Dutch

Friday, 14 June 2019

GreenTech blikt terug op een succesvolle vierde editie. Met een groei van bijna 20% werd de tuinbouwbeurs dit jaar drukker bezocht dan ooit. Het heeft dus goed uitgepakt om er een jaarlijks terugkerend evenement van te maken. Negen op de tien bezoekers gaf aan volgend jaar zeker weer aanwezig te zullen zijn. Drie dagen lang is er volop kennis gedeeld, zaken gedaan en gepraat over trends. Daarnaast was er veel aandacht voor de talloze innovaties en nieuwe producten die in het afgelopen jaar zijn ontwikkeld. GreenTech vond plaats op 11, 12 en 13 juni in RAI Amsterdam.

In drie dagen bezochten in totaal 12.489 professionals uit 114 landen het evenement. De vijf best vertegenwoordigde landen waren de VS, Duitsland, China, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. De bezoekers waardeerden het innovatieve karakter van de beurs. Driekwart was positief over de kwaliteit van de innovaties en nieuwe producten.

Mariska Dreschler, Director Horticulture GreenTech: “Ik ben heel blij met de resultaten van GreenTech 2019: een positieve sfeer, veel bedrijvigheid en een grote opkomst bij de kennissessies. Er zijn allerlei nevenactiviteiten georganiseerd en er was ook veel jong talent aanwezig dat meer te weten wilde komen over wat de bloeiende tuinbouwsector allemaal te bieden heeft. Ook de toevoeging van medicinale cannabis als nieuw segment bleek een goede beslissing."

Positieve reacties van bezoekers

De bezoekers waren geïnspireerd door de beurs. Enkele quotes: “Exposanten en sprekers van wereldklasse trekken hoogwaardige bezoekers van over de hele wereld aan, waardoor het nog makkelijker wordt om over de grens samen te werken”, en “GreenTech heeft mijn verwachtingen overtroffen. Goed georganiseerd, relevante onderwerpen en interessante exposanten en sprekers. Absoluut het bezoeken waard.”

Positief gestemde exposanten

Ook de reacties van de exposanten waren heel positief en gingen vooral over de hoge kwaliteit van de bezoekers en de prettige sfeer: Antoine Lepilleur (algemeen directeur, Richel Groep): “GreenTech is een informele ontmoetingsplaats waar je een geheel nieuwe perceptie van de markt krijgt”, Jan-Willem Cirkel (Account Manager Horticultural projects, Rijk Zwaan): “1: Uitstekende gelegenheid om te netwerken, 2: Goed georganiseerd, 3: Hoge kwaliteit bezoekers”, en Martin Helmich (Sales & Marketing Director, Hoogendoorn Growth Management & Nitea): “We waren verrast door de hoge kwaliteit bezoekers en hebben ons meteen ingeschreven voor volgend jaar!”

greentech-continues-international-growth

Lancering GreenTech Americas

GreenTech gaat de grens over: op de eerste dag van de beurs werd bekendgemaakt dat in 2020 de eerste editie van GreenTech Americas zal plaatsvinden in Mexico. Deze beurs wordt georganiseerd vanwege het marktpotentieel voor de tuinbouw, de enorme toename van de landbouwproductie en het areaal bedekte teelt. GreenTech Americas 2020 vindt plaats van 24 t/m 26 maart 2020 in Querétaro. Het evenement wordt georganiseerd door RAI Amsterdam in samenwerking met Tarsus. Tarsus maakt deel uit van het wereldwijde bedrijf Tarsus Group plc, een toonaangevende organisator in Mexico.

GreenTech Amsterdam 2020

De volgende editie van GreenTech Amsterdam vindt plaats op maandag 8, dinsdag 9 en woensdag 10 juni 2020 in RAI Amsterdam. Ga voor meer informatie naar de GreenTech website of volg ons op Facebook, LinkedIn, Twitter en YouTube.